اعلان 1 اعلان 1 اعلان 1 اعلان 1 اعلان 1 اعلان 1


مين تحب أكثر مراتك أو شغلك

الموضوع في 'ملتقى إستراحة الأعضاء' بواسطة majeed95, بتاريخ ‏2008-10-23.


  1. majeed95

    majeed95 تربوي عضو ملتقى المعلمين

    104
    0
    16
    ‏2008-02-08
    معلم
    اعترافات مدير مصري ذو خبرة طويلة> >
    مراتك......ولا.......شغلك !!!!!!!!!!!! !!!!!> >
    كل نساء العالم يتهمن أزواجهم بأنهم بيحبو الشغل أكثر منهم> >
    وأنا اصالة عن نفسي ونيابة عن الرجال أعترف بأن هذا صحيح ...........صحيح ...... صحيح ليه....؟؟؟؟؟؟؟> > لي أسبابي ومبرراتي التي أرجو منكم التفكير فيها بعين العقل:> >

    أولا ..........الشغل بيصرف عليّ .... بس أنا اللي أصرف عليها!!!> >

    ثانيا........في الشغل ممكن تزعق براحتك و زعيقك يجيب نتيجة...> > مع مراتك صعب انك تزعق براحتك ومهما زعقت مش هيجيب نتيجة ...> >

    ثالثا ........ممكن تزوغ من الشغل في أي وقت من غير ماحد ياخد باله أو حد من الزملاء يغطيك> > أنما تزوغ من مراتك .. هيهات ..أنسى …..> >

    رابعا .........في الشغل عندك مدير ممكن ترضيه لو اشتغلت كويس ....> > إنما مراتك لو عملت قرد .. حمار .. أي حاجة مش ممكن ترضيها !!!> >

    خامسا.......في الشغل من حقك تاخد أجازه...عندك عارض واعتيادي> > دا غير يوم الجمعة....والعطلات الرسمية.....بصراحة الشغل خفيف ع القلب.....> > أنما مع مراتك...مش ممكن تاخد أجازه......بالعكس دانت لازم تلزق فيها يوم إجازتك و إلا يبقى نهار اهلك مالوش ملامح.....!!!!> >

    سادسا .........في الشغل ممكن تترقى و تاخد منصب بيه....وباشا كمان ويبقى لك مكتب لوحدك ...... و مراسل.....و سكرتيره خاصة …. والكل يضرب لك تعظيم سلام.... في ا لبيت ح تعيش زوج وتموت زوج...... واللقب الوحيد اللي ممكن تاخده لما تنادى عليك مراتك وتقولك.... يا بابا......أو...... .يا حاج.......... ولما تعجز... تقولك.....يا بركه> > > >

    سابعا ........الشغل لو زهقت منه ممكن تسيبه بدون مشاكل.... وبسهوله .... أنما مع مراتك......لو روحك طلعت.....لازم تحط في بقك عسل صافي وتفكر مليون مره.....في المحاكم والمؤخر و النفقة.. والعيال> >

    ثامنا ........ في الشغل...لو سبته ....أو بلغت سن المعاش بتاخد مكافأة كبيره....ومعاش...وحفله تكريم ....> > أما مراتك لو سبتها قبل ما تموت... أنت اللي ح تدفع مكافأة ومؤخر ونفقه......وشقه كمان....... وتتحبس لو ما دفعتش> > > >

    تاسعا.........ممكن تغير شغلك وتتنقل لغيره لو لقيت شغل أحسن منه....... في حين أنك طوووول الوقت بتشوف بنات أحلى ميت مره من مراتك بس ماتقدرش تغيرها........> >

    عاشرا......في الشغل....متأمن عليك عشان لو حصل لك حاجه...... ولو حصل لك حاجه.....مراتك هي اللي هاتقبض التأمين> >

    في النهاية ... بتحب مين أكتر...مراتك ولا شغلك ؟؟>:36_11_9[1]::36_1_12[1]:
     
  2. !¤~`][الشامخ][`~¤!

    !¤~`][الشامخ][`~¤! عضو سابق في مجلس إدارة الموقع عضو مميز

    12,924
    0
    0
    ‏2008-01-19
    أشرف مهنة
    وهو حد حايشك يا بني
     
  3. سلطان الشريف

    سلطان الشريف إدارة الملتقى إدارة الملتقى

    5,093
    1
    36
    ‏2008-01-03
    معلم
    انت تقول بتحب اكثر مين . يمكن ما احب فيهم احد .قول مين بتكره اكثر .
     
  4. اللؤلؤ المكنون

    اللؤلؤ المكنون مشرفة سابقة عضو ملتقى المعلمين

    7,287
    0
    0
    ‏2008-05-17
    ...

    majeed95

    حيااااك ربي

    الموضوع يتعلق بمواطن مصري .. يعني مافي داعي اتعب نفسي واعلق على كلامه :36_1_1[1]:

    لكن بعلق على اخر كلمة لك


    مستحيل تحصل يقولك مراتي ..
    مع ان الاغلبية هنا معلمين وحاسين بالظلم من الوزارة لكن ولا واحد راح يقول مراتي ..

    كلهم شغلي ..
    او يلتزمون الصمت ..
    او يحرفون
    الاجابة
    :36_1_12[1]:

    تدري ليه ..؟؟



    لان كل الرجال كذا .. خيرهم للناس .. وبلاويهم لزوجاتهم

    على قولة المثل المصري .. مثل الفرع يمد لبره :36_1_1[1]:
     
  5. majeed95

    majeed95 تربوي عضو ملتقى المعلمين

    104
    0
    16
    ‏2008-02-08
    معلم
    عطرت صفحتي بمرورك اخوي سلطان الشريف

    انا اكره مهنه التدريس لاني مهما اعطيت فلن اشكر
    اما مراتي فلم اجرب بعد واخاف اكرههم الاثنين مراتي والشغل
     
  6. majeed95

    majeed95 تربوي عضو ملتقى المعلمين

    104
    0
    16
    ‏2008-02-08
    معلم
    اسعدني مرورك اللؤلؤ الكنون.....


    انا ما اقدر احكم مراتي والا الشغل يمكن اقول مراتي مستقبلا لو بقي التعليم بهذا الشكل وكل المعلمين راح

    يقولون مراتي لو اعطونا المستوى والفروقات بقول الشغل هههههههههههه


    الله يستر
     
  7. سنا

    سنا تربوي جديد عضو ملتقى المعلمين

    80
    0
    0
    ‏2008-01-31

    على الملأ الاختيــــارصعب

    لأن الرجال بطبعهم زي ماقالت اللؤلؤ المكنون

    طبعهــــــم ما يبينون اهتمامهم بالمرأه

    وخايف يقولون عليه انه طاااايح وخاضع لزوجته

    فأكيـــد الغالبية بيقولون الشغــــــــــــــــــل
     
  8. أبو فيصل السبيعي

    أبو فيصل السبيعي عضو مجلس إدارة الموقع عضو مجلس الإدارة

    3,554
    0
    0
    ‏2008-01-03
    معلم
    بالنسبة للسعوديين

    لا ده ولا ده

    خير الأمور الوسط

    =
    =
    =
    =
    =
    =
    =
    =
    =
    الشغالة
     
    آخر تعديل: ‏2008-10-23
  9. ضحوي آل الحارث

    ضحوي آل الحارث تربوي مميز عضو مميز

    4,676
    0
    0
    ‏2008-05-29
    English Teacher
    عايز اؤلك يماقد بيه انت لازم تشتغل وتتنيل على عينك وتتقوز
    بس المدام احلى وما فيش فرء بينهم كلهم ياباشا بيتعبوا وعايزين تركيزوعلى اد ماتعطي بتاخد
    بس التدريس اسمى من ان يكون وظيفه اي والله
     
  10. فارس الزعيم

    فارس الزعيم قــلم حــر عضو مميز

    2,161
    0
    0
    ‏2008-06-15
    حكومي
    انا اقول احب








    بنت الجيران
     
  11. اللؤلؤ المكنون

    اللؤلؤ المكنون مشرفة سابقة عضو ملتقى المعلمين

    7,287
    0
    0
    ‏2008-05-17
    ...




    ياشماتت أبله ظازا اللي هي ابله زازا .. فينا

    :36_1_1[1]:
     
  12. ضحوي آل الحارث

    ضحوي آل الحارث تربوي مميز عضو مميز

    4,676
    0
    0
    ‏2008-05-29
    English Teacher
    ابلا
    طازا
    مين
     
  13. رتانيا

    رتانيا مشرفة سابقة عضو ملتقى المعلمين

    4,662
    0
    0
    ‏2008-01-13


    Hunter

    هذي نوع من الدينصورات ماتعرفها,,,

    انت توك صغير ما لحقت عليهـــــا,,,,



    اتوقع السؤال موجه للجنسين وعلى هالأساس بأجاوب,,,

    ولو ان بعض الأخوان تملصوا من الإجابه,, اللي يقول الشغاله واللي بنت الجـــيران,,,

    أختار الــــزوج والا الشغـــــل ؟؟؟؟

    طبعاً الشغــــــل,,, ولنا أسبابنـــا’’’

    الشغل,,, مصدر مضمون للدخل

    الزوج ,,,ما يطلع الريال الا بالعاااافيـــة هذا اذا طلع

    الشغل ,,, طول ما انتي ماسكه جدولك وقائمه بعملك ما يستغنوا عنك

    الزوج,,, ممكن بأي لحظــــه يجيب غيرك ويقولك الشرع حللي أربع

    الشغل,,, تأدين واجبك والكل يقولك الله يعطيك العافية وما قصرتي,,

    الزوج,,, تخدمينـــــه طول اليوم ومايعرف يقولك كلمة طيبـــه تبرد القلب

    الشغل,,, تاخذي اجازة وترتاحين من الدوام والدروس والتحضير

    الزوج,,, تاخذين الإجــــازه عشان تخدميـــه وتسهري على راحته

    الشغـــل,,, طالباتك يقولولك يا "أبــــله"

    الزوج ,,, يقـــــولك يااااا "هــــبـــ........."

    يمكن الشيْ المشترك,,,,

    انك بالشغـــل فيه موجهــه تجي تطلع عينـــك كل تيرم

    وفي البيت,, فيه أم الزوج تجـــي تسود عيشتـــك كل إجازه,,,




     
  14. معلم اول

    معلم اول تربوي جديد عضو ملتقى المعلمين

    215
    0
    0
    ‏2008-09-09
    معلم
    مراتي يا راجل ... هوه فيه كلام تاني
     
  15. majeed95

    majeed95 تربوي عضو ملتقى المعلمين

    104
    0
    16
    ‏2008-02-08
    معلم
    كذا الجرائه والا بلاش تعجبيني رتانيا بس انتبهي لا احد يشوف ردك تروحين فيها :36_1_12[1]::36_1_12[1]:
     
  16. اللؤلؤ المكنون

    اللؤلؤ المكنون مشرفة سابقة عضو ملتقى المعلمين

    7,287
    0
    0
    ‏2008-05-17
    ...
    مو بس صغير .. وبريء ومضطهد :36_1_1[1]:



    يسلموووووو بؤؤؤؤؤك ... :36_7_8[1]:


    ياعل عيني ماتبكيك يااااااقمر :36_3_1[1]:



    :)
     
  17. ضحوي آل الحارث

    ضحوي آل الحارث تربوي مميز عضو مميز

    4,676
    0
    0
    ‏2008-05-29
    English Teacher
    :36_1_4[1]:
    واااااااااااواااااااااااواااااااااا
     
  18. رتانيا

    رتانيا مشرفة سابقة عضو ملتقى المعلمين

    4,662
    0
    0
    ‏2008-01-13

    اذا جا الجــــد,,,

    ما أعرفكم ولا أعرف موضــــوعكم ,,,

    والرد هذاك مو ردي,,,